خبرنگاران آذربایجان مدعی انهدام سامانه اس 300 ارمنستان شد

به گزارش بهترین مقاله، تهران- خبرنگاران- وزارت دفاع آذربایجان با انتشار بیانیه ای مدعی شد که یک سامانه پدافند هوایی اس 300 ارمنستان را در جریان درگیری های روز گذشته در منطقه خوجالی منهدم نموده است.

خبرنگاران آذربایجان مدعی انهدام سامانه اس 300 ارمنستان شد

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

تارنمای وزارت دفاع آذربایجان امروز (چهارشنبه) همچنین مدعی شد که حدود 2 هزار و 300 نیروی نظامی ارمنستان از روز 27 سپتامبر (ششم مهر) تا به امروز کشته یا زخمی شده اند و حدود 130 تانک و دیگر خودروهای نظامی، بیش از 200 توپخانه و موشک انداز آنها نیز نابود شده است.

طبق ادعای تارنمای وزارت دفاع آذربایجان، ارتش این کشور طی این مدت همچنین حدود 25 سامانه دفاع هوایی، 5 انبار تسلیحات و حدود 50 تانک ارتش ارمنستان را منهدم نموده است. وزارتخانه مزبور ذیل این بیانیه از ادامه درگیری های طرفین در منطقه مورد مناقشه قره باغ اطلاع داد.

بامداد یکشنبه ششم مهرماه جاری درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک دو کشور از سر گرفته شد و وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه ای نیروهای ارمنستان را شروع کننده درگیری و نخست وزیر ارمنستان نیز جمهوری آذربایجان را شروعکننده این درگیری دانست.

پس از درگیری های نظامی چند روزه ماه ژوئیه (اواسط تیرماه) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی از هر دو طرف شد، جنگ لفظی و بعضی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش بینی نموده بود. دو کشور چندین دهه است که برسر مالکیت منطقه قره باغ دچار اختلاف هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1176

به "خبرنگاران آذربایجان مدعی انهدام سامانه اس 300 ارمنستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آذربایجان مدعی انهدام سامانه اس 300 ارمنستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید