حمدوک: تعداد نیروهای سودان در یمن کاهش یافته اند

به گزارش بهترین مقاله، نخست وزیر سودان گفت که شمار نظامیان این کشور در یمن کاهش یافته اند.

حمدوک: تعداد نیروهای سودان در یمن کاهش یافته اند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الجزیره، عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان گفت: ما با آمریکا بر سر ارتقای سطح نمایندگی دیپلماتیک به توافق رسیدیم و این نقطه عطفی برای یک شروع جدید خواهد بود.

وی گفت: برای اینکه آمریکا نام سودان را از فهرست کشورهای حامی تروریسم خط بزند نیازمند برداشتن گام های زیادی در روابطمان با این کشور هستیم.

حمدوک گفت: رسیدن به راهکار سیاسی بحران یمن یک ضرورت است و تعداد نیروهای سودانی به 5 هزار نفر کاهش یافته است.

نخست وزیر سودان هفته گذشته به آمریکا رفت تا با مقامات این کشور درباره گسترش روابط دوجانبه و حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی گروه های تروریستی مذاکره کند. در این سفر مقامات کاخ سفید شروطی را برای حذف نام سودان از این فهرست مطرح کردند که از جمله آنها می توان به همکاری دوجانبه در مبارزه با تروریسم، بسته شدن پرونده مطالبات قربانیان حمله به ناو کول، سفارتخانه های آمریکا در کنیا و نایروبی اشاره نمود. در جریان حمله به ناو کول 17 آمریکایی کشته و 39 نفر دیگر مجروح شدند و دادگاهی در آمریکا دولت خارطوم را به پرداخت 314 میلیون دلار غرامت به قربان این حادثه محکوم کرد. هرچند که شبکه القاعده این عملیات ها را انجام داد اما آمریکا معتقداست که القاعده از حمایت دولت خارطوم برخوردار بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 613

به "حمدوک: تعداد نیروهای سودان در یمن کاهش یافته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمدوک: تعداد نیروهای سودان در یمن کاهش یافته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید