جنگنده های تورنادو انگلیس نیز افغانستان را ترک کردند، شروع عملیات در عراق

به گزارش بهترین مقاله، خبرنگاران: وزارت دفاع انگلیس از خروج جنگنده های تورنادو این کشور از خاک افغانستان و مأموریت جدید آن ها در عراق و پشتیبانی از عملیات نیروهای ائتلاف در این کشور اطلاع داد.

جنگنده های تورنادو انگلیس نیز افغانستان را ترک کردند، شروع عملیات در عراق

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دفاع انگلیس بیان کرد: به دنبال خروج نیروهای نظامی انگلیس، هواپیماهای جنگنده تورنادو این کشور نیز پس از 5 سال فعالیت در افغانستان، این کشور را ترک کردند.

در ادامه بیانیه وزارت دفاع انگلیس آمده است: این هواپیماهای جنگنده متعلق به اسکادران 31، مستقر در پایگاه هوایی مارهام در نورفولک انگلیس، با سرانجام مأموریت خود، پایگاه هوایی قندهار را اوایل روز سه شنبه ترک کردند.

براساس این بیانیه، خدمه پرواز و زمینی اسکادران 31 یا گلداستار از ماه جون سال 2009 میلادی، پس از خروج اسکادران هواپیماهای عمودپرواز هریر، فعالیت شان را در حمایت از نیروهای ناتو در افغانستان آغاز نموده بودند.

مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس گفت: جنگنده های تورنادو علاوه بر پشتیبانی از نیروهای انگلیسی، کار نظارت و جمع آوری اطلاعات را نیز برای نیروهای ناتو برعهده داشته اند.

اندرو ولفورد رئیس ستاد هوایی انگلیس نیز دراین خصوص گفت: نیروهای هوایی این کشور در جریان مأموریت خود در افغانستان، از هواپیماهای جنگنده عمود پرواز هریر و نیز تورنادو استفاده نموده اند.

وی گفت: جنگنده های تورنادو انگلیس پس از اتمام مأموریت شان در افغانستان، عملیات جدید خود را در عراق و در حمایت از نیروهای ائتلاف آغاز نموده اند.

پیش از این نیروهای نظامی انگلیس بزرگ ترین پایگاه نظامی خود در خاک افغانستان یعنی کمپ باستیون را تخلیه و به وطن خود بازگشتند.

قرار است پس از سال 2014 میلادی حدود 12 هزار 500 نیروی نظامی خارجی در افغانستان باقی بمانند.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 638

به "جنگنده های تورنادو انگلیس نیز افغانستان را ترک کردند، شروع عملیات در عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگنده های تورنادو انگلیس نیز افغانستان را ترک کردند، شروع عملیات در عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید