جزییات تصمیمات جدید حمایت از کسب و کارها در سال 1400

به گزارش بهترین مقاله، به دنبال تصویب تمدید تسهیلات و حمایت های کرونایی از بنگاه ها و کسب و کارها، ادامه پرداخت بیمه بیکاری به شاغلین بیکار شده و حمایت از شرکت های مالی آسیب دیده از کرونا در دستور کار ستاد هماهنگی مالی دولت نهاده شد.

جزییات تصمیمات جدید حمایت از کسب و کارها در سال 1400

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، در دویست و بیست و نهمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، اتخاذ تصمیمات جدید برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در دستور کار نهاده شد و با توجه به تصویب تمدید تسهیلات و حمایت های کرونایی از بنگاه ها و کسب و کارها، پیشنهاد ادامه حمایت از کسب و کارها در سال 1400 در محورهای مختلف مطرح شد.

این حمایتها در سه بخش حمایت از شاغلین بیکار با تداوم پرداخت بیمه بیکاری، حمایت از خانوارها با پرداخت وام ودیعه اجاره مسکن و حمایت از بنگاهها به وسیله پرداخت تسهیلات ارزان و حمایتهای مربوط به تامین اجتماعی، عوارض شهرداری و گاز و برق پیش بینی شده است.

پیش از این معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصمیم گیری در مورد تداوم پرداختها در جلسه کارگروه فرعی ستاد مقابله با کرونا خبر داده و گفته بود در مورد ایجاد فرصتهای بیشتر در حوزه بازپردخت تسهیلات و حمایت در حوزه های اقتصادیاتی و بیمه ای تصمیمات جدیدی گرفته شده که پس از تصویب نهایی در ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ و اعلام خواهد شد.

علیرغم آثار و خسارتهای سنگین ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور آن هم در شرایط تحریم و جنگ تمام عیار اقتصادی و با وجود محدودیتهای اقتصادی و درآمدهای ارزی دولت کوشش نموده در حد بضاعت از صاحبان مشاغل و کسب و کارها، شرکت های آسیب دیده و شاغلین بیکار شده از کرونا حمایت کند و این حمایتها را در امسال ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارشها نزدیک به دو میلیون شغل در دوران کرونا دچار ریزش شدند که با پرداخت تسهیلات حمایتی حدود یک میلیون و 100 هزار شغل مجددا به چرخه کار بازگشتند؛ همچنین 730 هزار نفر به طور اختصاصی مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند که 250 هزار نفر از آنها همچنان در حال دریافت بیمه بیکاری هستند.

وزارت کار در مواجهه با کرونا و به منظور حفظ اشتغال و تداوم فعالیت کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، در 14 رسته اصلی و 858 زیر رسته اعتباری اعتباری بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان را در اختیار کسب و کارهای آسیب دیده قرار داده است.

به گزارش خبرنگاران، از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور دولت با اختصاص تسهیلات و وام های کم بهره، پرداخت مقرری بیمه بیکاری، بخشودگی بدهی بانکی، تمدید مهلت پرداخت اقتصادیاتها و توزیع بسته های معیشتی در جهت حمایت از صاحبان مشاغل، اصناف و کسب وکارهای آسیب دیده از کرونا و خانوارها گام برداشته و در مجموع بیش از 77 هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1679

به "جزییات تصمیمات جدید حمایت از کسب و کارها در سال 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات تصمیمات جدید حمایت از کسب و کارها در سال 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید