جزئیات توافق امارات و سودان برای حمایت از خلیفه حفتر

به گزارش بهترین مقاله، به گزارش خبرنگاران، الجزیره به نقل از روزنامه لیبی آبزرور بیان کرد که امارات از فرماندهی نیروهای واکنش سریع در سودان خواسته تا برای حمایت از حملات خلیفه حفتر به طرابلس پایتخت لیبی، نیروی نظامی ارسال کند.

جزئیات توافق امارات و سودان برای حمایت از خلیفه حفتر

محمد حمدان حمیدتی معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان نیز با اعزام 2 گروه مسلح به لیبی در چاچوب اهداف امارات برای نجات حفتر موافقت نموده است. گفته می گردد مقامات ابوظبی در ازای این موافقت اعلام نموده اند که فرماندهی نیروهای واکنش سریع در سودان را مورد حمایت نظامی و اقتصادی قرار دهند.

در حالی که حمیدتی حدود 4 هزار نیروی نظامی از نیروهای واکنش سریع برای حمایت از تاسیسات نفتی در منطقه الهلال به لیبی اعزام نموده است، سودان به طور رسمی مشارکت نیروهای خود در نبردهای لیبی را رد می نماید.

شایان ذکر است از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی رهبر سابق لیبی در سال 2011، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح دنیا به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان ارتش ملی لیبی را حمایت می نماید.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و نیز روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین 1398 با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را شروع کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه نظامیان متحد با آن روبرو شده و تا به امروز پیروز نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 974

به "جزئیات توافق امارات و سودان برای حمایت از خلیفه حفتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات توافق امارات و سودان برای حمایت از خلیفه حفتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید