جدیدترین موضع گیری خصمانه وزیر خارجه عربستان علیه ایران

به گزارش بهترین مقاله، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان در حاشیه نشست مونیخ گفت: تا این لحظه رایزنی و تماس مستقیمی با ایران وجود ندارد. هیچ پیغام ویژه یا محرمانه ای به ایران ارسال نشده است.

جدیدترین موضع گیری خصمانه وزیر خارجه عربستان علیه ایران

وی مدعی شد: ایران به رفتارهای خود ادامه می دهد و اقتصاد جهانی را تهدید می نماید. تنها یک طرف در ورای عدم بی ثباتی در منطقه است. عربستان به هر گونه اقدام تحریک آمیز ایران واکنش نشان خواهد داد. ما با هر راهی در راستای کاهش تنش در منطقه حرکت می کنیم. امیدواریم که رفتار ایران قبل از آنالیز هر موضوع دیگری تغییر کند. پیغام ما به ایران این است که نخست و قبل از بحث درباره هر موضوع دیگری رفتارش را تغییر دهد.

وزیر خارجه سعودی ادعا کرد: ما راه چاره سیاسی در یمن به وسیله تبادل نظر تحت سرپرستی سازمان ملل را ترجیح می دهیم.

وی مدعی شد: امیدواریم که حوثی ها منافع یمن را مورد تمرکز قرار دهند نه منافع ایران را. همه طرف ها باید در حل بحران یمن کوشش نمایند نه فقط عربستان. دخالت ما در یمن در راستای دفاع از امنیت ملی مان بود و حوثی ها باید تصمیم بگیرند که خواستار صلح هستند یا سیطره بر یمن و هر آنچه ما هم اکنون انجام می دهیم زمینه را برای انجام تبادل نظر میان دولت یمن (دولت دست نشانده سعودی در یمن) و حوثی ها فراهم می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 767

به "جدیدترین موضع گیری خصمانه وزیر خارجه عربستان علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین موضع گیری خصمانه وزیر خارجه عربستان علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید