تمایل انگلیس و استرالیا برای مشارکت در حمله آمریکا به داعش

به گزارش بهترین مقاله، خبرنگاران: مقام های رسمی آمریکایی که نامشان فاش نشده انتظار دارند که انگلیس و استرالیا به همراه آمریکا در حمله هوایی به داعش شرکت نمایند.

تمایل انگلیس و استرالیا برای مشارکت در حمله آمریکا به داعش

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، در حالی که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در آستانه تصمیم گیری برای صدور مجوز لازم حمله به داعش که شهر آمرلی را محاصره نموده اند، واقع شده است، مقام های رسمی آمریکایی که نامشان فاش نشده اعلام کردند: انتظار دارند انگلیس و استرالیا نیز به حملات هوایی آمریکا علیه داعش بپیوندند.

بر اساس این گزارش، محاصره شهر آمرلی توسط داعش موجب افزایش نگرانی ها نسبت به کمبود شدید مواد غذایی و آب در این شهر و روبرو شدن با یک قتل عام گسترده شده است.

حدود 12 هزار شیعه ترکمن در این شهر واقع در شمال عراق در محاصره نیروهای داعش گرفتار شده اند. این روزنامه آمریکایی اضافه کرد: اوباما در آستانه اتخاذ تصمیم در زمینه پیوستن به نیروهای هوایی عراق برای حمله به نیروهای داعش خارج از این شهر قرار گرفته است.

این گزارش اضافه کرد: اوباما به دنبال تشکیل ائتلاف بین المللی برای اقدام نظامی احتمالی در سوریه است، جایی که آمریکا پروازهای شناسایی خود را شروع نموده است.

تصمیم احتمالی استرالیا و انگلیس برای پیوستن به حمله هوایی به داعش در شمال عراق در شرایطی است که تاکنون 9 کشور متعهد شده اند تا برای پیشمرگه های کرد عراقی سلاح ارسال نمایند. نیروهای پیشمرگه در شمال و شرق عراق در حال مبارزه با داعش هستند.

جنگنده های عراقی نیز روز گذشته 9 بار حملاتی را علیه مواضع داعش در اطراف شهر آمرلی انجام دادند. زمان به سرعت برای یاری رسانی به ساکنان شهر آمرلی در حال از دست رفتن است. الیانا نبأ سخنگوی دفتر سازمان ملل در عراق تاکید نمود: تاکنون خیچ امکانی برای خارج کردن ساکنان این شهر فراهم نشده است و یاری های انساندوستانه محدودی به این شهر ارسال شده است.

نیکولای ملادینف نماینده سازمان ملل در عراق نیز خواهان کوشش فوری برای یاری به آمرلی شد و گفت: ساکنان این شهر که بیش از دو ماه در محاصره بوده اند با خطر کشتار و قتل عام احتمالی روبرو هستند.

مقام های آمریکایی نیز اعلام کردند: شیعیان ترکمن در شهر آمرلی با همان خطراتی روبرو هستند که هزاران ایزدی عراقی پیش از این با آن روبرو شده بودند.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 483

به "تمایل انگلیس و استرالیا برای مشارکت در حمله آمریکا به داعش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمایل انگلیس و استرالیا برای مشارکت در حمله آمریکا به داعش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید