ترکیه، پهپاد قاتل Songar را ساخت

به گزارش بهترین مقاله، پهپادها، نخست، وسایلی با برد کوتاه بودند که ما از آنها معصومانه برای سرگرمی و عکاسی استفاده می کردیم.

ترکیه، پهپاد قاتل Songar را ساخت

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

اما به زودی این پهپادها کاربردهای متنوع بیشتری پیدا کردند. از جابجا کردن وسایل و مرسوله های پستی گرفته تا عملیات تجسسی و یاری به پیدا کردن مصدومان.

اما تازه ترین پهپادی که ترکیه ساخته است، کاربردی کاملا نظامی و امنیتی دارد. این پهپاد 8 پره دارد و اسلحه ای روی آن با 200 گلوله نصب شده است.

هر کسی که با پهپادها کار نموده باشد می داند که راهنمایی دقیق آن و ثابت نگه داشتن شان کار چندان ساده ای نیست و وقتی قرار باشد با این پهپاد آدم کشته گردد، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می نماید، برای همین این پهپاد مجهز به دوربین ها و مسافت سنج های لیزری و حتی حسگر سرعت باد است.

با استفاده از این حسگرها و نرم افزار طراحی شده و یک دست روباتیک؛ با این پهپاد می توان فعلا از فاصله 200 متری، با خطای 15 سانتیمتر، اهداف را مورد اصابت گلوله قرار داد.

کارشناسان ترکیه امید دارند که با بهبود نرم افزار دقت این پهپاد را که Songar نامگذاری شده، دو برابر نمایند.

تعیین است که پهپاد Songar نخستین پهپاد مجهز به اسلحه نیست، اما اینکه هر روز مصارف خشن از پهپادها بیشتر می گردد، جای نگرانی بیشتری برمی انگیزد.

از یک سو ما نگران هستیم که کشتن با واسطه اپراتور انسانی، روزی و شاید در یک بحران نظامی، به کشتار نیمه اتوماتیک و یا حتی اتوماتیک پهپادی و روباتیک بیانجامد و از سوی دیگر پهپادها فناوری ای هستند که هزینه تمام شده کمتری نسبت به هلیکوپتر و هواپیما دارند و می توانند با هزینه کمتری انسان بکشند.

باید دید که چه زمانی انسان ها سر عقل می آیند و از فناوری های کارا و ارزان، به جای اهداف نظامی به صورت فراگیر، برای مقاصد دیگر استفاده می نمایند.

منبع: یک پزشک
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 612

به "ترکیه، پهپاد قاتل Songar را ساخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه، پهپاد قاتل Songar را ساخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید