تردید هند در پیروی از تحریم های غرب علیه ایران به دلیل احتیاج به تهران

به گزارش بهترین مقاله، خبرنگاران: یگ موسسه تحقیقاتی وابسته به کنگره آمریکا ضمن اشاره به روابط دیرینه هند با ایران و احتیاج این کشور به ایران در مورد افغانستان توضیح داد هند برای اجرای تحریم های غرب علیه ایران مردد است.

تردید هند در پیروی از تحریم های غرب علیه ایران به دلیل احتیاج به تهران

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندیا تایمز، یک موسسه تحقیقاتی وابسته به کنگره آمریکا اذعان کرد هند به دلیل وابستگی به تهران در زمینه افغانستان و همچنین به علت وجود روابط دیرینه فرهنگی و مالی بین دو کشور، نسبت به اجرای کامل تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران مردد است.

بر اساس تازه ترین گزارش موسسه مستقل و فراجناحی خدمات تحقیقاتی کنگره آمریکا هند تحریم های سازمان ملل علیه ایران را اجرا می نماید، اما روابط فرهنگی، مالی و پیوندهای تاریخی و همچنین احتیاج استراتژیک این کشور برای دسترسی به افغانستان، هند را در خصوص اجرای تمام جنبه های تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران با تردید روبرو ساخته است.

در این گزارش همچنین آمده است: هند ابتدا در اواخر سال 2012 زمانی که بانک مرکزی این کشور استفاده از اتحادیه پایاپای آسیایی مستقر در تهران را برای مبادلات با ایران متوقف کرد، پالس هایی مبنی بر حمایت از تحریم ها علیه ایران ارسال کرد.

در این گزارش خاطر نشان شده است: دولت اوباما از تعهد (هند مبنی بر کاهش خرید نفت از ایران) استقبال کرد و هند در 11 ژوئن 2012 مشمول معافیت از تحریم های آمریکا علیه ایران شد. پالایشگاه های هندی بنا به درخواست دولت این کشور به میزان قابل توجهی خرید نفت خود از ایران را کاهش دادند.

بر اساس این گزارش، هند همچنین خود را از مشارکت در پروژه انتقال گاز ایران به پاکستان کنار کشید.

این گزارش اضافه کرد دولت هند نگرانی از امنیت خط لوله، محلی که از آنجا گاز به هند منتقل خواهد شد، نحوه قیمت گذاری گاز، تعرفه ها و مرجع فروش گاز در ایران را علت کناره گیری از این پروژه اعلام نموده است.اما اگر ایران اختلافات خود با آمریکا را حل نماید، ممکن است هند در خصوص استفاده از ذخایر عظیم گازی ایران تجدید نظر نماید.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: در جریان گفتگوهای مقامات عالی رتبه مالی دو کشور در اوایل جولای 2010، ظاهرا مقامات هندی و ایرانی موضوع ساخت یک خط لوله انتقال گاز طبیعی از زیر دریا را مطرح نموده اند، که بدون عبور از خاک پاکستان گاز ایران را به هند انتقال دهد. اما احداث چنین خط لوله ای بسیار پرهزینه تر از احداث یک خط لوله زمینی خواهد بود.

39

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 484

به "تردید هند در پیروی از تحریم های غرب علیه ایران به دلیل احتیاج به تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تردید هند در پیروی از تحریم های غرب علیه ایران به دلیل احتیاج به تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید