ترامپ وسوسه انجام آزمایش هسته ای دارد!

به گزارش بهترین مقاله، به گزارش خبرنگاران، واشنگتن پُست به نقل از منابع مطلع نوشت که در جلسه نهادهای امنیت ملی آمریکا که اواسط ماه میلادیِ می برگزار گردید، درباره اینکه آیا واشنگتن باید در تقابل با چین و روسیه، دست به انجام آزمایش هسته ای بزند، بحث و گفتگو شد.

ترامپ وسوسه انجام آزمایش هسته ای دارد!

گفته می گردد که آمریکا از سال 1992 به این سو، چنین آزمایشی را انجام نداده و این گزینه در واکنش به این اتهام که چین و روسیه، در ابعاد کوچک آزمایش های هسته ای را انجام داده اند؛ پیشنهاد شده است.

البته آن طور که واشنگتن پست گزارش داده، طی این جلسه، اجماع نهایی درباره انجام چنین آزمایشی حاصل نشده حال آنکه بعضی منابع مدعی تداوم رایزنی ها در این زمینه و بعضی دیگر مدعی اجماع نظر درباره اتخاذ راهکارهای دیگر برای مقابله با تهدیدهای چین و روسیه هستند.

اما یکی از منابع مطلع مدعی است: اینکه به پکن و مسکو نشان دهیم آمادگی انجام آزمایشی سریع را داریم، می تواند موضع واشنگتن مبنی بر لزوم انجام مذاکرات سه جانبه برای حصول توافق هسته ای که از پیمان استارت نو قوی تر باشد را تقویت کند.

با این حال، در جریان نشست نهادهای امنیتی آمریکا، اختلاف نظرها پیرامون انجام آزمایش هسته ای زیاد بوده به ویژه آنکه چنین اقدامی می تواند به بی ثباتی منجر گردد به ویژه که ممکن است سایر قدرت های هسته ای نیز خواستار پیروی از این جهت باشند و به این ترتیب، رقابت تسلیحاتی جدیدی رقم خواهد خورد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1049

به "ترامپ وسوسه انجام آزمایش هسته ای دارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ وسوسه انجام آزمایش هسته ای دارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید