تاکید آلمان بر ادامه حضور نظامی در افغانستان

به گزارش بهترین مقاله، وزیر خارجه آلمان با بیان اینکه مذاکرات صلح تا مهلت خروج نیروهای خارجی از افغانستان به نتیجه نمی رسد بر تمدید ماموریت نظامیات آلمانی در این کشور تاکید نمود.

تاکید آلمان بر ادامه حضور نظامی در افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان با اشاره به سرانجام زمان ماموریت نظامی این کشور در افغانستان تا ماه آینده میلادی، خواهان تمدید حضور این نیروها در افغانستان شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

ماس با مخالفت خروج نیروها از افغانستان در زمان معین شده، یعنی سرانجام ماه آوریل و ضرورت ادامه حضور نیروهای خارجی تا به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح بین دولت افغانستان و طالبان گفت که تا این زمان مذاکرات موفقیت آمیز نخواهد بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وزیر خارجه آلمان به نشریه گروه رسانه ای فونکه گفت: به این دلیل ما باید تمدید حضور نظامی در افغانستان برای سناریوهای مختلف در این کشور آماده باشیم.

براساس گزارش این رسانه، در حال حاضر 1300 نظامی آلمانی در قالب ماموریت جمایت قاطع برای آموزش، یاری و مشاوره به نیروهای امنیتی افغان در این کشور حضور دارند.

ماس پیش از این نیز تاکید نموده بود:خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان باید به پیشرفت در فرایند صلح با طالبان وابسته باشد نه به فرارسیدن مهلت معین شده برای خروج نیروها در سرانجام ماه آوریل.

این در حالی است که سطح نیروهای آمریکایی با کاهش به 2500 نفر به پایین ترین سطح خود در دو دهه اخیر تقلیل یافته و رئیس جمهور افغانستان نیز تاکید دارد که نیروهای ناتو بدون اطلاعات، نیروی هوایی و دیگر حمایت های آمریکا قادر به ادامه ماموریت خویش در افغانستان نیستند.

از سوی دیگر نیز دولت بایدن تاکید نمود که امکان دارد مهلت خروج نیروها از افغانستان تا سرانجام ماه آوریل را کنار بگذارد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1513

به "تاکید آلمان بر ادامه حضور نظامی در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید آلمان بر ادامه حضور نظامی در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید