تأیید بانک بابک زنجانی در مالزی توسط سه وزیر و بانک مرکزی

به گزارش بهترین مقاله، معاون دادستان تهران در ادامه قرائت کیفرخواست متهمان پرونده نفتی گفت که بنابر اذعان مدیران شرکت نفت بانک fiib متعلق به بابک زنجانی توسط سه وزیر اسبق و رئیس پیشین بانک مرکزی تأیید و تصدیق شده بود.

تأیید بانک بابک زنجانی در مالزی توسط سه وزیر و بانک مرکزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرنگاران، نجفی در ادامه دومین جلسه محاکمه متهمان پرونده نفتی و در ادامه قرائت کیفرخواست متهمان این پرونده گفت که در شرایط بحران ارزی در کشور حاکم بود و نظام ارزی کشور در سختی و مضیقه به سر می برد پیشنهاد بابک زنجانی مبنی بر واریز مبلغ زیادی وون کره وسوسه انگیز بود و بابک زنجانی از همین طریق وارد شد.

وی ادامه داد: بابک زنجانی متعهد شده بود وجوه بانک مسکن را به حساب این بانک نزد fiib واریز کند اما نه تنها این وجوه را واریز ننموده بلکه آن را بابت دیگر امور خود هزینه و حساب بانک مسکن را به طور صوری نزد بانک fiib بستانکار نموده است.

نماینده مدعی العموم اضافه نمود: بابک زنجانی با (ح.ف.ه) بانک fiib و کنت را در خارج از کشور تأسیس و سپس (ح. ف. ه) بابک زنجانی را به بانک مرکزی بانک ملت و بانک مسکن معرفی می نماید.

نجفی اضافه نمود: آقای (ح.ف.ه) در تأیید بانک های fiib و کنت و معرفی آنها به بانک داخلی نقش مؤثری داشته است.

وی اضافه نمود: همچنین (م.ش) در معرفی بابک زنجانی به نهادها و سازمان ها برای معامله با بابک زنجانی نقش مؤثری داشته است. نقطه حضور بابک زنجانی به عنوان خریدار محموله های نفتی را باید در نقش (م.ش) جست وجو کرد.

نماینده مدعی العموم ادامه داد: بخشی از درآمد نفتی شامل 14.5 درصد طبق مقررات جزو درآمدهای خود شرکت ملی نفت محسوب می گردد و طبق مصوبه ای که وزرای سابق صنعت، معدن و تجارت، نفت و اقتصاد و همچنین رئیس پیشین بانک مرکزی آن را تأیید کردند. مصوب می گردد این مبلغ به حساب fiib واریز گردد.

نجفی ادامه داد: وقتی از مدیران شرکت ملی نفت سوال کردیم که چرا این مبلغ را به حساب fiib واریز کردند گفته اند که این بانک توسط سه وزیر مربوط و رئیس بانک مرکزی پیشین تأیید و تصدیق شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 442

به "تأیید بانک بابک زنجانی در مالزی توسط سه وزیر و بانک مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأیید بانک بابک زنجانی در مالزی توسط سه وزیر و بانک مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید