بیماران سعودی قربانی اختلاف دیپلماتیک میان عربستان و کانادا

به گزارش بهترین مقاله، پادشاهی عربستان خاطرنشان کرد همه برنامه های درمانی خود را برای بیماران سعودی در کانادا لغو نموده و درصدد است تا آنها را به بیمارستان های خارجی منتقل کند.

بیماران سعودی قربانی اختلاف دیپلماتیک میان عربستان و کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، فهد بن ابراهیم تمیمی وابسته بهداشت عربستان در آمریکا و کانادا اظهار داشت این مرکز همه برنامه های درمانی خود را لغو نموده و در حال اجرا هماهنگی ها برای انتقال بیماران سعودی از بیمارستان های کانادا به خارج از کشور است.

وی اضافه نمود: ما در کوشش برای تضمین سلامت بیماران سعودی هستیم که خود و همراهانشان احتیاج به درمان و مراقبت دارند و باید فرایند درمانشان در مکان های دیگر تکمیل گردد. ما آرزومند شفای عاجل آنها هستیم.

این اقدام به دنبال بحران دیپلماتیک اتفاق افتاده در روابط میان دو کشور به وجود آمده است.

به گزارش خبرنگاران، کانادا پیشتر در بیانیه ای از دستگیری فعالان مدنی در عربستان ابراز نگرانی نموده و خواستار آزادی آنها شده بود. عربستان بیانیه کانادا را دخالت آشکار در امور داخلی خودش توصیف و اظهار داشت در صورتی که کانادا در آینده در امور داخلی عربستان دخالت کند به معنای آن است که به ریاض اجازه داده در امور داخلی آن کشور دخالت کند.

وزارت امور خارجه عربستان بعد از آن در بیانیه ای اظهار داشت سفیر کانادا در این کشور عنصر نامطلوب است و باتوجه به این موضوع سفیر کانادا حق ورود یا اقامت در عربستان را ندارد و باید خاک این کشور را ترک کند. عربستان به سفیر کانادا 24 ساعت برای این کار مهلت داده است.

علاوه بر این عربستان سفیر خود را از کانادا فراخواند و همه فعالیت ها و سرمایه گذاری های جدید در آن کشور را معلق نموده است.

همچنین پادشاهی عربستان به دنبال اخراج دنیس هوراک سفیر کانادا به دلیل انتقادش از بازداشت فعالان حقوق زنان از تصمیم برای قطع همه روابط تجاری میان ریاض و اتاوا اطلاع داد.

از سوی دیگر ماری پیر باریل سخنگوی وزارت امور خارجه کانادا در واکنش به اقدام سعودی ها اظهار داشت کانادا همیشه از حقوق بشر به ویژه حقوق زنان و آزادی بیان در سراسر دنیا حمایت می نماید.

این مقام دیپلماتیک با بیان اینکه کانادا از دولت عربستان درخواست دارد اقداماتش را با وضوح بیشتری انجام دهد تاکید نمود: باوجود اقدام های جنجالی عربستان دولت اتاوا کماکان بر مواضع خود نسبت به اظهارات حقوق بشری که باعث ایجاد تنش میان دو کشور شد پافشاری می نماید.

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت خواستار شفافیت درباره بازداشت مدافعان حقوق بشر در عربستان سعودی است اما تمایلی به دخالت در جدال دیپلماتیک میان ریاض و اتاوا ندارد.

مایا کوتسیانچیچ سخنگوی روابط خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره تنش آفرینی های اخیر ریاض در روابط با کانادا ابراز کرد: ما از مقام های سعودی خواسته ایم تا درباره بازداشت های چند ماه اخیر شرح دهند.

این مقام اتحادیه اروپا اضافه نمود: این اتحادیه انتظار دارد موارد اتهامی فعالان دستگیرشده را بداند و از محاکمه عادلانه آن ها اطمینان حاصل کند.

همچنین یک مسئول در وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به تعلیق فعالیت های دیپلماتیک میان عربستان و کانادا گفت: ما در این زمینه از عربستان خواسته ایم تا اطلاعاتی درباره بازداشت تعدادی از فعالان مدنی در این کشور ارائه کند.

وی اضافه نمود: واشنگتن از ریاض خواسته است تا به قوانین بین المللی و تدابیر قانونی احترام بگذارد. همچنین هدر نائورت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت ما در این اختلاف دخالت نمی کنیم.

در آخرین اقدام خطوط هوایی عربستان از توقف فوری رزرو پروازهای این کشور به مقصد تورنتوی کانادا اطلاع داد. همچنین همه پروازها از و به تورنتو از دوشنبه 13 آگوست (22 مرداد) متوقف می گردد.

4077/4033

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 839

به "بیماران سعودی قربانی اختلاف دیپلماتیک میان عربستان و کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماران سعودی قربانی اختلاف دیپلماتیک میان عربستان و کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید