بیانیه پنتاگون درباره حمله راکتی به عین الاسد

به گزارش بهترین مقاله، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای ضمن تأیید رسمی مرگ یک پیمانکار بر اثر سکته قلبی در جریان حمله راکتی به پایگاه عین الاسد، مدعی شد که در این حمله هیچ یک از نظامیان آمریکایی آسیب ندیده اند.

بیانیه پنتاگون درباره حمله راکتی به عین الاسد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه طی بیانیه ای تأیید کرد که یک پیمانکار آمریکایی در جریان حمله راکتی به پایگاه عین الاسد، بر اثر سکته قلبی جان باخته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جان کربی در این بیانیه توضیح داد: ما می توانیم تأیید کنیم که صبح امروز پایگاه هوایی عین الاسد در عراق هدف حمله راکتی نهاده شد. آنالیز های اولیه نشان می دهد که حدود 10 راکت از سمت شرق پایگاه به سمت آن شلیک شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی در ادامه مدعی شد: تا به امروز هیچ گزارشی مبنی بر زخمی شدن نظامیان ایالات متحده به دست ما نرسیده است. اما یک پیمانکار غیرنظامی ایالات متحده هنگام پناه دریافت دچار مشکل قلبی شده و متأسفانه پس از مدت کوتاهی درگذشته است.

سخنگوی پنتاگون اضافه نمود: نیروهای امنیتی عراق در صحنه حاضر شده و در حال آنالیز اوضاع هستند. در حال حاضر ما نمی توانیم این حمله را به گروه خاصی نسبت دهیم و تصویر کاملی از میزان خسارات نداریم. در صورت احتیاج، ما در کنار شرکای عراقی خود برای تحقیق در این زمینه هستیم.

وی در خاتمه این بیانیه گفت: سامانه های دفاعی (C-RAM) مستقر در پایگاه عین السد در دفاع از نیروهای ما فعال بودند. وزیر دفاع لوید آستین در جریان این حمله نهاده شده و از نزدیک اوضاع را رصد می نماید. ما عمیقاً به عزیزان فردی که [در این حمله] درگذشت، تسلیت می گوییم.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1599

به "بیانیه پنتاگون درباره حمله راکتی به عین الاسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه پنتاگون درباره حمله راکتی به عین الاسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید