بومی سازی تمام دستگاه های آزمایشگاه پاتولوژی توسط شرکتی دانش بنیان

به گزارش بهترین مقاله، یک شرکت دانش بنیان پیروز شده همه دستگاه های مورد استفاده در آزمایشگاه پاتولوژی را بومی سازی کند.

بومی سازی تمام دستگاه های آزمایشگاه پاتولوژی توسط شرکتی دانش بنیان

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمید رمضانی مدیرعامل شرکت دانش بنیان پویا احراز صنعت نوین قشم، گفت: تجهیزات و دستگاه های مورد احتیاج در آزمایشگاه های پاتولوژی در این شرکت دانش بنیان فراوری می گردد که برای تشخیص بیماری های مختلف از جمله سرطان می توان از آنها استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پویا احراز صنعت نوین قشم، در ادامه بیان نمود: برای نمونه یک بیمار زمانی که به پزشک مراجعه می نماید و علائم یک بیماری خاص در وی مشاهده می گردد، پزشک دستور می دهد که مقداری از بافت بدن بیمار از اندام و محیطی که مشکوک به بیماری است، برداشته گردد.

وی اضافه نمود: این بافت در آزمایشگاه پاتولژی مورد برررسی قرار می گیرد تا تعیین گردد که مثلاً آلوده به سرطان هست یا خیر. برای تشخیص این مسئله به دستگاه های مختلفی احتیاج هست. یک دستگاه ممکن است وظیفه برش بافت را داشته باشد و یک دستگاه دیگر نیز بافت را آنالیز کند.

این فعال دانش بنیان ضمن ارائه توضیحات بیشتر، ادامه داد: در واقع در یک آزمایشگاه پاتولوژی زنجیره ای از دستگاه های مختلف برای تشخیص وجود دارد که ممکن است شامل 20 یا 30 دستگاه مختلف هم بگردد. پیش از این تقریباً همه این دستگاه ها از خارج از کشور وارد می شد، اما در حال حاضر ما فناوری ساخت ان تجهیزات را داریم و همه این دستگاه ها را در داخل کشور فراوری می کنیم.

رمضانی با اشاره به تجهیزات مورد استفاده در آزمایشگاه گفت: قیمت دستگاه های ما تقریباً یک دهم قیمت نمونه مشابه خارجی است. شاید یک دستگاه آمریکایی ظاهر زیباتری هم داشته باشد، اما ما مدعی هستیم که در بعضی اوقات فناوری دستگاه های ایران ساخت ما حتی از این دستگاه ها نیز بالاتر است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پویا احراز صنعت نوین قشم همچنین بیان نمود: در حال حاضر در بعضی بیمارستان ها به دلیل عدم وجود یک قطعه کوچک، دستگاه گران قیمت خارجی بلااستفاده مانده است. چون قطعه اش وجود ندارد، در حالی که ما خدمات پس از فروش گسترده، گارانتی 3 ساله و حتی خدمات تعویض دستگاه معیوب را به مشتری ارائه می کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1622

به "بومی سازی تمام دستگاه های آزمایشگاه پاتولوژی توسط شرکتی دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بومی سازی تمام دستگاه های آزمایشگاه پاتولوژی توسط شرکتی دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید