بعیدی نژاد: انتظار می رود نفتکش آدریان دریا امشب حرکت کند

به گزارش بهترین مقاله، سفیر ایران در لندن گفت: با ورود دو تیم مهندسی متخصص از مسیرهای پروازی متفاوت به جبل طارق، انتظار می رود نفتکش آدریان دریا امشب حرکت کند.

بعیدی نژاد: انتظار می رود نفتکش آدریان دریا امشب حرکت کند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن لحظاتی قبل در توئیتی نوشت: از روز پنجشنبه که حکم برطرف توقیف نفتکش (گریس 1 - آدریان دریا) صادر شد کوشش شبانه روزی برای انجام رویه های بندری و استقرار تیم کامل خدمه کشتی در جریان است. تماس ها با شرکت هماهنگ کننده لحظه به لحظه است. با ورود دو تیم مهندسی متخصص از مسیرهای پروازی متفاوت به جبل طارق، انتظار می رود کشتی امشب حرکت کند.

به گزارش فارس، نفتکش گریس 1 حامل نفت خام ایران 13 تیر ماه از سوی تفنگداران دریایی انگلیس در جبل طارق توقیف شد. جمهوری اسلامی ایران این اقدام را راهزنی دریایی انگلیس خواند و بر برطرف توقیف هر چه سریعتر آن تاکید نمود.

پس از حدود 40 روز، بالاخره دیوان عالی جبل طارق روز پنجشنبه (24 مرداد) با نادیده دریافت درخواست آمریکا برای توقیف نفتکش به آزادی نفتکش گریس 1 حکم داد.

سفیر ایران در لندن همچنین امروز بیان کرد که تغییر نام این نفتکش از گریس 1 به آدریان دریا 24 تیرماه ثبت شده است.

لازم به ذکر است دادگاه جبل طارق رسما درخواست آمریکا برای توقیف و یا تحمیل اقدامات محدود کننده علیه نفتکش حامل نفت ایران را مردود بیان کرد. دادگاه بیان کرد که درخواست آمریکا بر اساس مقررات تحریم یکجانبه آمریکا اجرا شده و در حوزه اتحادیه اروپا قابلیت اجرایی ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 386

به "بعیدی نژاد: انتظار می رود نفتکش آدریان دریا امشب حرکت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعیدی نژاد: انتظار می رود نفتکش آدریان دریا امشب حرکت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید