اهمیت بیمه گردشگری پس از بحران کرونا

به گزارش بهترین مقاله، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، بیمه گردشگری پس از بحران کرونا ضروری بنظر می رسد.

اهمیت بیمه گردشگری پس از بحران کرونا

لذت بخشترین تجربه سفر را با تور ارزان تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

برای نجات توریستی بعد از کرونا چه باید کرد؟

محمد مهدی شرافت پیرامون بیمه توریستی پس از بحران کرونا اظهار کرد: معتقدم در مرحله ای هستیم که هنوز متاسفانه نشانه ای از توقف رشد و کاهش اثرات این اپیدمی جهانی در کشور مشاهده نمی گردد، لذا طرح هر مسئله ای که مدیریت بحران را دچار اضطراب، تردید و حتی اتلاف ناچیز کند، خطاست، چرا که مدیریت کشور در کوشش برای خاتمه دادن به این بحران و کاهش ابعاد فاجعه به لحاظ تلفات انسانی و سایر بخش هاست. وی اضافه کرد: قطعاً مدیریت کشور هم در این شرایط، شنوای پیغام های این چنینی نیست و از سوی دیگر مردم نیز گرفتاری های خود را دارند و همدردی و همراهی مناسبی را نخواهند داشت. این مسئول که تجربه شهرداری و مدیریت میراث فرهنگی استان یزد را نیز در کارنامه خود دارد، با بیان اینکه شرایط در حوزه توریستی متفاوت تر است، گفت: در حالی زمان بروز این بحران با ایام نوروز و تعطیلی باستانی و گسترده ایرانیان منطبق شده که در این فصل همیشه اوج سفر و توریست را شاهد بودیم، اما در این بازه زمانی توصیه اصلی در خانه ماندن است، لذا همه مردم و مسئولان اثر آن را بر صنعت و خدمت توریستی با تمام وجود لمس می نمایند. وی از اقدام بسیار شایسته هتل ها و مراکز توریستی یزد یاد کرد و گفت: این بخش بدون ابلاغ دستور و به صورت خودجوش در ابتدای بحران مراکز خود را تعطیل کردند و آمادگی خود را برای همکاری با ستاد بحران برای هر گونه یاری و وظیفه ای توسط ستاد اعلام کردند که این اقدامات باید در خاطره ها ثبت گردد. شرافت توریستی در یزد را بسیار نوپا دانست و گفت: این صنعت در یزد در حالی به تازگی در حال مطرح شدن در کنار سایر بخش های اقتصادی استان مانند صنایع مختلف، معادن و کشاورزی بود که با بحران کرونا روبرو شد، لذا می توان ضربه اقتصادی بحران کرونا را از این زاویه بسیار سنگین ارزیابی کرد. وی ادامه داد: البته از زاویه دیگر و از آنجایی که هنوز استراتژی، هدف گذاری و برنامه مدون و جامع مورد تایید تمام ذی نفعان و ذی مدخلان حوزه توریستی در یزد وجود ندارد، این تجربه تلخ می تواند در تنظیم چارچوب های ضروری برای این صنعت، بسیار مهم و مفید باشد. این فعال توریستی ابعاد ضررهای جانی و اقتصادی بحران کرونا را در حال افزایش خواند و توضیح داد: بنابر این بدون ارائه تحلیلی از ضررهای اقتصادی به عموم مردم، باید ابعاد مختلف مؤثر بر جنبه های مختلف را رصد و تدوین کرد تا با ورود به منحنی منفی گسترش کرونا با هماهنگی کامل، برنامه جانشینی این فرصت عظیم آماده گردد.

ضرورت ایجاد بانک توریستی با مدیریت منابع اقتصادی در تنگناها

مدیر کل اسبق میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی استان یزد پیشنهاد کرد: وزارت میراث و توریستی باید از حالت انفعال خارج گردد و چند مورد را با توجه به درک عینی فاجعه کنونی پیگیری کند که این موارد شامل طرح سازمان دهی تعطیلات کشور، تعطیلات تابستانه و زمستانه و کم کردن تعطیلی نوروز است، چرا که هجوم مردم در این تعطیلات، هم کیفیت تعطیلات و هم کیفیت خدمات را کاهش داده و همچنین با ترافیک کاذب، جان مردم را به خطر انداخته و محیط زیست را با مشکل جدی روبرو نموده است. عامل خوشه توریستی در استان یزد ایجاد بیمه توریستی را از دیگر موارد ضروری عنوان نمود و گفت: ضرورت این مهم از آنجایی است که فعالان این صنعت با همراهی خود و حمایت دولت و صنعت بیمه در اوقات بحرانی، حداقل درآمدی داشته و بتوانند برای روزهای پررونق آماده شوند. وی با اشاره به لزوم ایجاد بانک توریستی، گفت: ایجاد این بانک نه فقط در نام بلکه در عمل بانکی که با مدیریت منابع اقتصادی در وقت تنگناها به فکر صنعت توریستی باشد و در دوران رونق از منافع توریستی بهره مند گردد، لازم است. شرافت ایجاد رسانه مستقل برای مخاطب شناسی، آگاهی عمومی و تخصصی و انسجام فعالان مختلف در حوزه توریستی را نیز یادآور شد و گفت: در شرایط حاضر باید ضمن اعلام آمادگی به ستاد مربوطه برای هر گونه یاری به حل بحران، دستورالعمل و توصیه ها انجام گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 894

به "اهمیت بیمه گردشگری پس از بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت بیمه گردشگری پس از بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید