امضای 26 توافقنامه به ارزش 22 میلیارد دلار بین مقامات هند و چین

به گزارش بهترین مقاله، خبرنگاران: نخست وزیر هند در ملاقات سه روزه از چین در حالی 26 توافقنامه به ارزش 22 میلیارد دلار را به امضا رسانده که دهلی نو و پکن سال گذشته نیز در ملاقات رئیس جمهور چین از این کشور توافقنامه های 20 میلیارد دلاری را امضا نموده بودند.

امضای 26 توافقنامه به ارزش 22 میلیارد دلار بین مقامات هند و چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، نارندرا مودی نخست وزیر هند به منظور تقویت همکاری های اقتصادی روزهای گذشته وارد چین شده و در ملاقات با مقامات این کشور 26 توافقنامه به ارزش 22 میلیارد دلار در بخش های مختلف به امضا رسانده است.

نخست وزیر هند در این ملاقات 26 توافقنامه در بخش های مختلف شامل انرژی های تجدید پذیر، بنادر، اقتصادی، تجارت، صنایع و رسانه ها، با مقامات پکن امضا نموده است.

مودی با مقامات عالی از جمله مدیران شرکت های بزرگ چین ملاقات و در خصوص گسترش روابط تجاری و اقتصادی به گفتگو پرداخته است.

وی از سرمایه گذاران چین خواست تا در کشورش سرمایه گذاری نمایند.

نخست وزیر هند در این ملاقاتها اظهارداشت: چین کارخانه بزرگ دنیا است و مردم این کشور کارشناسان واقعی فراوری سخت افزار هستند در حالی که نگاه مردم هند بسوی نرم افزار معطوف است.

مودی گفت: دولت هند بدنبال کاهش تعرفه های سرمایه گذاری خارجی و تجارت در این کشور است و نظام اقتصادیاتی نیز شفافیت لازم را دارد.

دهلی نو و پکن سال گذشته در ملاقات شی جین پینگ رئیس جمهور چین از هند توافقنامه های 20 میلیارد دلاری را به امضا رسانده بودند که بخشی از پروژه های آن در حال اجراست.

رئیس جمهور چین گفته بود که کشورش مانند یک شیر آرام، دوست داشتنی و متمدن است، اما سوال اینجاست که چه کسی بدون زره می تواند وارد قفس شیر گردد.

چالش های رو در روی نخست وزیر هند مانند مسائل دیگر کشورهای همسایه این کشور است. در واقع داشتن منافع مشترک با این شیر دوست داشتنی که گهگاهی خشمگین می گردد، کار آسانی نیست.

روابط میان چین و هند مدت هاست که به دلیل اختلافات مرزی و جنگ سال 1962 میلادی تیره و تار است.

بعضی از تحلیلگران معتقدند که نخست وزیر هند پس از به دست دریافت قدرت در سال گذشته سیاست خارجی تندی را در دستور کار خود قرار داده و روابط خود را با آمریکا تقویت نموده است. در مقابل پکن نیز روابط خود را با انعقاد قراردادهای زیرساختی با رقیب اصلی هند، پاکستان تقویت نموده است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 573

به "امضای 26 توافقنامه به ارزش 22 میلیارد دلار بین مقامات هند و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای 26 توافقنامه به ارزش 22 میلیارد دلار بین مقامات هند و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید