اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تصویب شد

به گزارش بهترین مقاله، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از تصویب اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی اطلاع داد.

اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تصویب شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفتگویی از تصویب اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی اطلاع داد و اظهار کرد: تصویب این اساسنامه، یک گام بسیار جلو برای بچه ها این سرزمین است و از امروز کشورمان سوار قطار واقعی رشد و پیشرفت کودک بر اساس الگوی اسلامی ـ ایرانی شد.

وی ادامه داد: مهم ترین سنین شکل گیری شخصیت بچه ها در دوره کودکی است و تصویب اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، اتفاق بسیار ارزشمندی است.

حکیم زاده با بیان اینکه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به عنوان سازمان مستقل در تراز معاونت وزیر آموزش و پرورش است، اضافه کرد: این سازمان تربیت یکپارچه بچه ها زیر 6 سال یعنی تمام امور برنامه ریزی، راهنمایی، مدیریت، صدور مجوز و ارزیابی ارائه خدمات تعلیم و تربیت و آموزش بچه ها زیر 6 سال را به صورت متمرکز بر عهده دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع تعلیم و تربیت دوره کودکی، سعی شده است در اساسنامه، ارکان و هیأت امنا به شکلی دیده گردد که بتواند وظایف محوله را انجام دهد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: اهدافی برای این سازمان در نظر گرفته شده است که بر اساس آن، توضیح وظایفی پیش بینی شده است و خوشبختانه امروز در جلسه شورای عالی انقلاب با حضور رئیس جمهور به صورت نهایی تصویب شد.

وی با بیان اینکه این اساسنامه در جلسات متعدد مورد کارشناسی نهاده شد، اضافه کرد: بحث به رسمیت شناختن حقوق و تکالیف تربیتی والدین و تأکید بر محیط خانواده به عنوان بستر اصلی تربیت به عنوان اصول حاکم بر این سازمان در نظر گرفته شده است و در واقع مبتنی بودن تعلیم و تربیت دوره کودکی بر یافته های علمی ـ پژوهی و آموزه های تعلیم و تربیت اسلامی، بحث عدالت محوری و فراهم کردن زمینه دسترسی عادلانه به فرصت های تربیتی برای همه بچه ها جزو اصولی هستند که در اساسنامه مورد توجه نهاده شدند.

حکیم زاده توضیح داد: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، اهداف چندگانه ای دارد که شامل ساماندهی و مدیریت یکپارچه امور تعلیم و تربیت دوره کودکی و توسعه کمی و کیفی آن، ارتقای شاخص های تربیتی، توانمندسازی و حمایت از خانواده و نهاد های فعال در حوزه کودک، مهد های کودک و پیش دبستان و سایر مراکز نگهدای و آموزش بچه ها زیر 6 سال مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی و تأمین عدالت جهت دسترسی به تعلیم و تربیت با کیفیت دوره کودکی با تأکید بر بچه ها و خانواده های دارای احتیاج ویژه و مناطق محروم است.

وی ادامه داد: برای این اهداف، وظایفی پیش بینی شده است که توسط ارکان سازمان شامل هیأت امنا، رئیس سازمان و سایر بخش ها، پیگیری خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش توضیح داد: در این سازمان، تعلیم و تربیت بچه ها زیر 6 سال به صورت یکپارچه در نظر گرفته شده است که شامل مهدهای کودک، مراکز پیش دبستانی و تمام مراکزی که تحت هر عنوانی به بحث تعلیم و تربیت بچه ها می پردازند، است و از این به بعد همه این مراکز باید زیر نظر این سازمان و مقرراتی که در آیین نامه بعدی تصویب می گردد، فعالیت خود را تطبیق دهند.

منبع: فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1472

به "اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید