ارسال نتایج خوشه های فکری مالی و اجتماعی کرونا ویروس به دولت

به گزارش بهترین مقاله، دانشگاه تهران از ارسال نتایج روش های مالی و اجتماعی کرونا ویروس توسط متخصصان این دانشگاه به دولت خبر داده گفت: دانشگاه تهران در کوشش است با یاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و سایر دانشگاه های کشور نتایج علمی و پژوهشی خوبی در زمینه پیامدهای فعلی کرونا و دوران پساکرونا را تهیه و به دولت ارسال کند.

ارسال نتایج خوشه های فکری مالی و اجتماعی کرونا ویروس به دولت

دکتر محمود نیلی احمدآبادی در گفت و گو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب در مورد آخرین شرایط تشکیل خوشه های فکری در دانشگاه تهران به منظور مقابله با کرونا ویروس اشاره نمود و اضافه کرد: با توجه به افزایش میزان افراد درگیر با ویروس کرونا در کشور، در شرایط فعلی دانشگاه باید فکر کند چگونه می تواند به تخفیف این نوع مسائل یاری کند تا مردم در شرایط فعلی راحت تر زندگی نمایند. با توجه به اینکه دانشگاه تهران دارای تخصص و رشته های مختلفی است در نتیجه از همان آغاز شیوع ویروس کرونا همکاران من در دانشگاه در حوزه های مختلف فعال بودند و پیشنهادات مختلفی نیز به مسئولان ذیربط ارائه کردند.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل چهار خوشه فکری در حوزه های اجتماعی، مالی، تکنولوژیکی و پژوهشی در دانشگاه تهران، توضیح داد: به دلیل پیامدهای مالی و اجتماعی کوروناویروس ما در دانشگاه تهران دو جلسه با دانشگاه های دیگر در این زمینه برگزار کردیم و نتایج آن را در اختیار دولت قرار دهیم ضمن این که نتایج آن در سامانه مصاحبه با دانشگاه نیز بارگذاری نموده ایم.

رئیس دانشگاه تهران همچنین اعلام کرد: هفته گذشته نیز جلسه ای در حوزه های مرتبط با پژوهش های کرونا ویروس با متخصصین داشتیم که در این نشست در مورد مسائلی نظیر درمان، تست، کنترل این بیماری بحث و تبادل نظرهایی انجام گرفت و قرار شد کارگروه هایی از تخصص های مختلف دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی تهران در کنار دانشگاه های دیگر تشکیل گردد و نتایج و راه چاره های این جلسات را با مسئولان اطلاع بدهیم.

دکتر نیلی با بیان اینکه دانشگاه تهران در موضوع کروناویروس یک همگرایی و کار سیستماتیک را دنبال می نماید، گفت: این دانشگاه در مورد دوران فعلی شیوع کرونا و همچنین پس از کرونا نیز فعالیت های پژوهشی را آغاز نموده است و نتایج آن را در کنار تاثیرات اجتماعی و مالی آن در اختیار دولت قرار خواهد داد.

وی با تأکید بر اینکه ما با خطر گسترش و شیوع ویروس کرونا در کشور روبرو هستیم، گفت: باید در این زمینه اقداماتی صورت بگیرد تا این شیوع کنترل گردد. ضمن اینکه می دانیم بخش های مختلف مالی کشور دچار آسیب شدند. به ویژه قشر آسیب پذیر که به شدت وابسته به درآمد حداقلی خود هستند آسیب دیدند. جهان امروز نظاره گر ما است و ما یکی از کشورهایی هستیم که در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار داریم در نتیجه جهان نحوه مبارزه ما با ویروس را نظاره می نماید.

دکتری نیلی خاطر نشان کرد: هر چه بهتر، پیروز تر و عالمانه تر برای مبارزه با شیوع کرونا ویروس برخورد کنیم طبیعتاً می توانیم برای سایر کشورهای جهان الگو شویم. به همین دلیل باید جهت دانش و تخصص های دانشگاه را در این زمینه استفاده کنیم.

به گفته وی ما در حیطه های مختلف در دانشگاه تهران تخصص هایی را داریم که موضوع فعلی کرونا را با همکاران خود در دانشگاه های دیگر در حوزه های تخصصی مختلف دنبال می کنیم و امیدواریم به نتایج خوبی برسیم و در این زمینه خوشه های فکری اقتصاد کلان، سرمایه اجتماعی و آسیب های اجتماعی را در دانشگاه تهران فعال کردیم. امیدواریم بتوانیم از دل این خوشه ها راهکارهایی را برای عبور از بحران پیشنهاد کنیم و مورد استفاده مسئولان کشور قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه تهران در سرانجام خاطر نشان کرد: ما تجربه مدیریت بحران در شرایط وبا را در کشور داشتیم. تجربه ما در برخورد با مسئله امروز بسیار اهمیت دارد و دانشگاه تهران نیز با ظرفیت های بالای خود می تواند یاری موثری برای عبور از این بحران فراهم کند تا به مسئولیت اجتماعی خود عمل کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 924

به "ارسال نتایج خوشه های فکری مالی و اجتماعی کرونا ویروس به دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال نتایج خوشه های فکری مالی و اجتماعی کرونا ویروس به دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید