ادعای رسانه های سعودی درباره تعطیلی سفارت آمریکا در بغداد دروغ از آب درآمد

به گزارش بهترین مقاله، سفارت آمریکا در عراق ادعاهای رسانه های سعودی در خصوص خروج کارکنان سفارت این کشور در بغداد را رد کرد.

ادعای رسانه های سعودی درباره تعطیلی سفارت آمریکا در بغداد دروغ از آب درآمد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سفارت آمریکا در بغداد با انتشار توئیتی با اشاره به شایعات منتشره در خصوص تخلیه این سفارت گفت: تیو تولر سفیرآمریکا همچنان در بغداد است و سفارت پیوسته به فعالیت خود مشغول است.

یک مقام مسئول در وزارت خارجه آمریکا پیش از این به الجزیره هم گفته بود: سفیر آمریکا همچنان در عراق حضور دارد و سفارت ما در بغداد به فعالیت خود ادامه می دهد .

برخی از رسانه های منطقه از جمله شبکه های وابسته سعودی الحدث و العربیه مدعی شده بودند که به جز سفیر و همراهانش، سایر کارکنان، سفارت خانه آمریکا در بغداد را ترک کرده اند.

این رسانه ها همچنین از آماده باش در پایگاه های آمریکایی در عراق خبر داده بودند.

کاطع الرکابی عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق در سخنانی با اشاره به گزارش های منتشر شده مبنی بر قصد واشنگتن برای بستن سفارت خود در بغداد و یافتن مکانی جایگزین برای آن گفت: طرح این گونه سخنان به هیچ عنوان صحت ندارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: آمریکا با طرح این موضوعات به دنبال فشار آوردن به بغداد است و با تهدید غیرمستقیم مبنی بر بستن سفارت خود به دنبال پیشبرد برنامه های خود است.

از دید ناظران سیاسی این تحرکات با هدف مظلوم نمایی و نیز در راستای دور زدن مصوبه مجلس عراق مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور صورت می گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1421

به "ادعای رسانه های سعودی درباره تعطیلی سفارت آمریکا در بغداد دروغ از آب درآمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای رسانه های سعودی درباره تعطیلی سفارت آمریکا در بغداد دروغ از آب درآمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید