اختصاص 480 میلیون ریال اعتبار برای مرمت مقابر سنگی روستای تمتمان

به گزارش بهترین مقاله، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی گفت: اعتبار بالغ بر 480 میلیون ریال جهت مرمت مقابر سنگی روستای تمتمان در نظر گرفته شده است.

اختصاص 480 میلیون ریال اعتبار برای مرمت مقابر سنگی روستای تمتمان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، جلیل جباری مدیر کل استان با بیان اینکه با مناسب شدن هوای استان مرمت مقابر سنگی تمتمان که سه مقبره سنگی از دوران صفویه در روستای فوق است با انجام مرمت های لازم در قسمت بدنه و پوشش های گنبدی آن آغاز شد، اظهار کرد: این مرمت ها تا برطرف آسیب های موجود و پاکسازی اطراف آنها، انجام سنگ فرش و بندکشی، احداث پوشش سنگی و آجری روی مقابر نسبت به حفاظت آنی آن اقدام خواهد شد.

وی اضافه نمود: این مقابر در گورستان قدیمی که هم عصر آن است قرار گرفته است و مربوطه به تاریخ 1110 ه.ق در زمان حکومت شاه سلطان حسین صفوی است.

جباری توضیح داد: اعتبار در نظر گرفته شده برای انجام مرمت های مقابر سنگی روستای تمتمان در این فصل 480 میلیون ریال است.

این مقابر در 16 کیلومتری جاده سرو در کنار روستای تمتمان قرار گرفته است و به شماره 1651 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این مقابر محل دفن امرا و سربازان دوره صفوی در هنگام جنگ ایران و عثمانی بوده و نوشته یکی از سنگ قبرها (فی شهر ربیع الثانی سنه 1110 در ایام شاه سلطان جسین- سردار عباس قلی خان زیاد اوغلی است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 303

به "اختصاص 480 میلیون ریال اعتبار برای مرمت مقابر سنگی روستای تمتمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 480 میلیون ریال اعتبار برای مرمت مقابر سنگی روستای تمتمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید