اتحادیه اروپا با درخواست تعویق برگزیت موافقت کرد

به گزارش بهترین مقاله، کشورهای عضو اتحادیه اروپا در جلسه روز آدینه 25 اکتبر با درخواست بریتانیا برای تعویق برکسیت موافقت کردند.

اتحادیه اروپا با درخواست تعویق برگزیت موافقت کرد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش یورونیوز، بنابر گزارش ها، دیپلمات های 27 کشور اروپایی در بروکسل توافق نموده اند که یک تمدید برای خروج بریتانیا از اتحادیه ضروری است، اما درباره این که مدت آن چه میزان باشد احتمالا هفته آینده تصمیم خواهند گرفت.

بریتانیا پیشتر برای تمدیدی سه ماهه درخواست داده بود با این حال امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، با اعطای کامل این زمان مخالفت نموده است و در نتیجه مدت نهایی تعویق می تواند از دو هفته تا سه ماه در نوسان باشد.

براساس نسخه ای از متن توافق شده تمدید که به رویت خبرگزاری رویترز رسیده است، جای تاریخ خالی گذاشته شده است. در نسخه قید شده است که این تمدید هرگونه مذاکره مجددی بر سر توافق خروج را رد می نماید. متن آماده شده همچنین تصریح می نماید که بریتانیا باید تا زمان ترک نهایی اتحادیه اروپا به صورت کامل در این نهاد باقی بماند، حق نمایندگی خود را پرداخت نماید و همچنین نباید تصمیمات حساس اتحادیه اروپا را متوقف کند.

موافقت اتحادیه اروپا با تمدید برگزیت در حالی صورت می گیرد که بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، می کوشد مجلس این کشور را برای برگزاری انتخابات زودهنگام در 12 دسامبر متقاعد کند. این سومین کوشش بوریس جانسون برای متقاعد کردن مجلس به برگزاری انتخابات سراسری است. پیش از این حزب کارگر اعلام نموده بود تنها زمانی از برگزاری انتخابات زودرس حمایت می نماید که خطر برکسیت بدون توافق به دست بوریس جانسون کاملا رفع شده باشد.

قرار است مجلس بریتانیا روز دوشنبه پیشنهاد دولت را به رأی بگذارد.

پس از گذشت سه سال از همه پرسی برکسیت که در آن 52 درصد شهروندان بریتانیایی موافقت خود را با خروج این کشور از اتحادیه اروپا اعلام کردند، آینده خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا همچنان در ابهام است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 451

به "اتحادیه اروپا با درخواست تعویق برگزیت موافقت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا با درخواست تعویق برگزیت موافقت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید