ابراهیم جعفری: چین برای مقابله با داعش به عراق پیشنهاد یاری نظامی ارائه کرد

به گزارش بهترین مقاله، خبرنگاران: وزیر خارجه عراق تاکید نمود که همتای چینی وی پیشنهادی را در مورد یاری نظامی برای مقابله با شبه نظامیان داعش به دولت بغداد ارائه نموده است.

ابراهیم جعفری: چین برای مقابله با داعش به عراق پیشنهاد یاری نظامی ارائه کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق به فایننشال تایمز گفته است که وانگ یی وزیر خارجه چین پیشنهادی را برای یاری به دولت عراق در مقابله با داعش ارائه نموده است.

بر اساس این گزارش چین به صورت داوطلبانه برای یاری به حملات هوایی علیه داعش اعلام آمادگی نموده ولی به ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا برای مقابله با داعش ملحق نشده است.

دیدار وزرای خارجه عراق و چین در نشست مقابله با تروریسم که در شهر نیویورک برگزار شده انجام شده است. پیشنهاد چین به عراق برای یاری در مقابله با داعش در شرایطی است که پکن بارها تاکید نموده است که در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نمی نماید و در عین حال سلاح های نظامی خود را به بسیاری از کشورها می فروشد.

وزیر خارجه عراق به فایننشال تایمز گفت: آقای وانگ گفته است که سیاست کشور ما اجازه نمی دهد که در ائتلاف بین المللی شرکت کنیم. من از این ابتکار استقبال می کنم؛ من به او گفتم که ما آماده همکاری و تعامل با ائتلاف و سایر کشورهای خارج از این ائتلاف هستیم.

وزارت دفاع چین حاضر به موضع گیری در این خصوص نشده است. هونگ لی سخنگوی وزارت خارجه چین نیز تاکید نمود که وزیر خارجه این کشور در دیدار با وزیر خارجه عراق گفته است که چین از کوشش های عراق برای تقویت توانایی در مقابله با تروریسم به وسیله مبادله اطلاعات و آموزش پرسنل حمایت می نماید.

وی از اشاره به این مساله خودداری کرد که آیا چین حمایت هوایی یا موشک را برای عراق تامین خواهد نمود یا نه.

سخنگوی وزارت خارجه چین اضافه کرد: چین در حال مبارزه با تروریسم بوده و حمایت و یاری هایی را برای عراق تامین نموده که شامل منطقه کردستان بوده است.

چین بزرگترین سرمایه گذار خارجی در صنعت نفت عراق به شمار می رود و اگر داعش منابع نفتی عراق را در اختیار خود بگیرد شرکت های چینی متحمل زیان و ضرر سنگینی خواهند شد. شرکت ملی نفت چین پیش از این فعالیت های خود در میادین نفتی سوریه را متوقف نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 531

به "ابراهیم جعفری: چین برای مقابله با داعش به عراق پیشنهاد یاری نظامی ارائه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراهیم جعفری: چین برای مقابله با داعش به عراق پیشنهاد یاری نظامی ارائه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید