ائتلاف ضد داعش تکلیف عراقی ها را معین کرد

به گزارش بهترین مقاله، ایرنا نوشت: مایلز کاگینز سخنگوی ائتلاف بین المللی ضد داعش، با بیان اینکه ائتلاف به درخواست دولت عراق در این کشور باقی خواهد ماند، گفت: این گروه تروریستی هنوز هم تهدید محسوب می گردد.

ائتلاف ضد داعش تکلیف عراقی ها را معین کرد

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری عین العراق نیوز، کاگینز اظهارداشت: دو سال پیش داعش مغلوب شد، اما این کار به انتها نرسیده است، داعش هنوز هم در بعضی مناطق مانند نزدیک کوه های حمرین و قرچوق و در مخمور، در دشت نینوا و کویر الانبار حضور دارد و همچنان تهدید می نماید.

وی اضافه نمود: ما می دانیم که داعش نمی تواند منطقه خاصی را کنترل کند، سقوط داعش و ناتوانایی آن در سازماندهی دوباره صفوف خود در نتیجه فشار مداوم بر این گروه توسط نیروهای امنیتی عراق، نیروهای دموکراتیک سوریه، پیشمرگه و همچنین ائتلاف بین المللی بوده است.

سخنگوی ائتلاف بین المللی ادامه داد که نمایندگان پیشمرگه ها، نیروهای امنیتی عراق، اعضا و مشاوران ائتلاف بین المللی در نشستی در بغداد توافق نموده اند تا عملیات های آینده را علیه سازمان تروریستی داعش برنامه ریزی نمایند.

کاگینز اعلام کرد که ائتلاف بین المللی در حال آموزش پیشمرگه ها در اقلیم کردستان است تا توانایی های مختلفی را که در جنگ علیه داعش به آن احتیاج است در اختیار آنها قرار گیرد.

وی گفت: ما در حال آموزش پیشمرگه ها در زمینه تکنیک های جنگ، درمان پزشکی میدانی حین جنگ، یافتن و خنثی کردن مین و مواد منفجره هستیم و این تمرین ها ادامه خواهد یافت.

کاگینز تاکید نمود که برای همه مهم است که بدانند 30 کشور درائتلاف بین المللی مشارکت نظامی دارند، ما از آموزش در چهار پایگاه نظامی با پیشمرگه ها و مرزبانان در اقلیم کردستان پشتیبانی می کنیم، این آموزش توسط ایتالیایی ها با یاری فنلاند، انگلیس، مجارستان و آلمان فقط در اقلیم کردستان انجام می گردد.

این در حالی است که مجلس نمایندگان عراق پنجم ژانویه به اتفاق آرا به طرح خروج نیروهای خارجی از این کشور رای داد. این طرح شامل تعهد دولت عراق به لغو درخواست یاری از ائتلاف بین المللی برای مبارزه با سازمان تروریستی داعش و انتها دادن به حضور هر نیروهای خارجی در قلمرو این کشور است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 847

به "ائتلاف ضد داعش تکلیف عراقی ها را معین کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف ضد داعش تکلیف عراقی ها را معین کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید