آمادگی حفتر برای امضای مشروط توافقنامه آتش بس

به گزارش بهترین مقاله، فرمانده نیروهای شرق لیبی در سفری به پاریس با رئیس جمهور فرانسه دیدار و درباره تحولات لیبی گفت وگو کرد.

آمادگی حفتر برای امضای مشروط توافقنامه آتش بس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه ای خاطرنشان کرد که ژنرال خلیفه حفتر روز دوشنبه (دیروز) در کاخ الیزه با امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، حفتر در این دیدار تأکید کرد که آماده امضای توافق آتش بس در لیبی است به شرط آنکه دولت وفاق ملی (غرب لیبی) و گروه های مسلح وابسته به آن نیز به این توافقنامه پایبند باشند.

پاریس بر حمایت از تلاش های سازمان ملل برای برقراری آتش بس و آغاز گفت وگوی سیاسی بین طرف های لیبیایی تأکید کرده است.

در این دیدار همچنین پفراینده نفت که تولیدات آن اخیرا به دنبال تعطیلی بنادر اصلی در شرق لیبی کاهش یافته است، مورد بررسی قرار گرفت.

ماکرون 23 ماه می 2019 نیز با حفتر دیدار کرده و خواستار ازسرگیری فرایند سیاسی در لیبی شده بود.

نیروهای تحت امر حفتر از چهارم آوریل 2019 حمله به طرابلس پایتخت لیبی و مقر دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج را آغاز کرده اند و در تلاش برای نفوذ به این شهر و سیطره بر آن هستند اما به دلیل مقاومت نیروهای السراج هنوز پیروز نشده اند.

حفتر از حمایت های روسیه، مصر، فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی برخوردار است حال آنکه السراج نیز از حمایت ترکیه برخوردار است و فرانسه و کشورهای اروپایی ترس از این دارند که درگیری در لیبی بین المللی شده و با ورود ترکیه به خط این درگیری، بحران این کشور تشدید شود.

پاریس پیشتر اقدام ترکیه در نقض تحریم تسلیحاتی لیبی و ارسال سلاح و اعزام مزدور به لیبی را محکوم کرده بود.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 859

به "آمادگی حفتر برای امضای مشروط توافقنامه آتش بس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی حفتر برای امضای مشروط توافقنامه آتش بس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید